събота, 20 септември 2014 г.

Руло с крем сирене и смокини


Дааа ... наистина ми е време за публикация :)
Казват че месец септември е месеца на мечтателите. Та уж се имам за мечтателка, а почти го пропуснах :)
Има няма 2 ...3 дни и есента е на прага. 
Дните стават по-хладни и слънцето грее изкосо. Идеално време за разходки сред природата, където вятърът е чист и прохладен напоен с дъха на ранната есен а тя неотразима с нейните багри - от зелено, жълто, кафяво, мораво до тъмно червено. Такава е картинката в моите спомени. В действителност обаче не е точно така. Дните са все още много слънчеви и горещи ... поне тук където съм. Листата по дърветата все още зелени и сякаш лятото толкова здраво се е вкопчило във времето, че чак ти става тъжно че скоро ще трябва да го изпратим.


Казват че домът ти е там от където са твоите спомени ... значи аз все съм си у дома :) Живея си със спомена за българската есен и такава каквато я помня ... забързана, с детски глъч по улиците, натежали димитровчета през оградите, лозниците с назрялото грозде, пушек от запалени огньове в почистените градини, аромата на печени зеленчуци за зимнина. 
Спряла съм се в онова време и не допускам нищо и никой да изгони спомена от моето детство -  най-хубавото време в живота ми. 




И след всичко казано до тук, искрено се надявам да не ме помислите за някоя вдетинена старица :) най- нормална жена съм ... просто споделих мили спомени за дома и времето което нито спира, нито можем да върнем, което дори не е същото каквото беше през онези години гледано през очите на дете.


А ... пропуснах да спомена и аромата от току що изпечения сладкиш на мама може би още щом захладнееше и при първото запалване на  печката :) Един такъв неустоим и прекрасен аромат, който те кара да се чувстваш уютно и у дома :)




Руло с крем сирене и смокини

Продукти за блата:
5 яйца
6 с. л. нерафинирана захар( 75 гр)
7 с.л.брашно с връх (75 гр)
1с.л. настъргана лимонова кора
2 с.л. слънчогледово олио 
лист кухненска хартия за печене

Продукти за пълнежа:
300 гр крем сирене филаделфия
5 с.л. с връх пудра захар ( на вкус)
4-5 смокини

2 с.л. кристална кафява захар за посипване на рулото

Отделят се белтъци от жълтъци.
Белтъците се избиват на сняг.
Жълтъците със захарта се избиват до пълното и стопяване  (при докосване с два пръста да не се усещат кристали захар) и към тях се добавя мазнината и лимоновата кора. Пресява се брашното и по лъжица се добавя към жълтъците.
Смесват се жълтъчената смес със разбитите белтъци.
Смесването се прави, като от жълтата смес на части се добавя към белтъчиния сняг и се бърка със шпатула или дървена лъжица, за да не спадне сместа и така до пълното и хомогенизиране.
Изсипва се върху хартия за печене поставена в широка тава, най добре да е тавата на фурната.
Печем в загрята вече фурна  на 200 градуса  около 10 мн.
Вече изпеченият блат се слага върху напудрена с кристална кафява захар кърпа и се отлепя хартията. Навива се заедно с кърпата на руло откъм тясната му страна и се оставя да се охлади.
После се развива и намазва с подсладеното крем сирене. Разпределя се и нарязан плод от смокиня, след което отново се навива на руло.






Желая здраве и усмивки на всеки случайно или нарочно преминал от тук!

31 коментара:

  1. Прекрасно е това руло! Такъв контраст на цветове! Сега е времето на смокините, с удоволствие ще се възползвам от идеята ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина Йоли ... този сорт смокини са като нарисувани, с толкова наситено червен цвят, идеално контрастират с бялото сирене.
      У дома имаме смокиново дърво но плодовете му са по различни и с бляда вътрешност.
      Сега им е сезонът :) Надявам се да ти хареса комбинацията : Прегръщам те търсачко на силни усещания :)

      Изтриване
  2. Разкош! Обичам смокини и вече си ги представям с крема :) Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет Дианка! Септемврийски поздрав и за теб :)

      Изтриване
  3. Страхотни снимки, Дани! Протгна ли ръка и ще стигна прекрасното ти руло!
    Спомените ти ме разнежиха! И аз така си спомням любимия септември!
    Голяма прегръдка за теб и рошьо с пожелние за хубави събота и неделя! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това за спомените мила е от детството на нашето поколение :) Не ми се мисли какви спомени ще има сегашното поколение един ден!
      Благодаря ти за прегръдката ... имаш една и от нас :)

      Изтриване
  4. Толкова красота ....Прекрасно е тук при теб,Дани!Почувствах се като на гости на приятел,..приседнали на чашка кафенце ,бърболясвайки и спомняйки си пътя,преодолян до тук.....
    Рулото не се нуждае от моите суперлативи,то само говори за себе си,прекрасно е позирало:)!
    Чудесна си,Дани!

    ОтговорИзтриване
  5. И на мен ми харесва да си бърборясваме Миленка ... готина компания си ми :) Може би един ден и това ще стане на яве :)
    Благодаря ти за прекрасния коментар! Чудесната си ти!

    ОтговорИзтриване
  6. Напълни очите и душата ми с красота, Дани! Невероятно сочно е рулото и няма да пропусна възможността да поискам едно голямо парче. Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Имаш го :) :) Ако това е свършило, друго ще забъркам щом е за теб Еви :)
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  7. Дани, отново погали душата ми!
    Чудесни снимки и прекрасно, грейнало и ароматно руло!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Данииии, още ли не можеш да правиш рула? Хич не е вярно, какво разкошество отнво си направила! Грабвам парченце, представям си каква фантазия е. :) Прегръдки, мила Дани! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, още не съм му хванала цаката рожбе, защото пък фурната ми сега е нова и за първи път пека руло в нея :) Резултата беше задоволителен ... следващия път ще се опитам да е отличен :) Но комбинацията смокини -сирене беше невероятна!
      Хубави и слънчеви септемврийски дни!

      Изтриване
    2. Да ти е честита тогава, все вкусотии да готвиш на нея. :)

      Изтриване
  9. Дани, направо ме зашемети с тия цветове, приказно е! Страшно красиви снимки, направо прелестни! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А да :) А твоите как ми действат на мен да знаеш? :)
      Поздрави миличка!

      Изтриване
  10. Ах, смокините, смокините! Спомените са мили, а думите и снимките - много, много красиви! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Дани! Много мило!
      Слънце и усмивки и за теб :)

      Изтриване
  11. Невероятно вкусно изглежда! тази комбинация много ми допада!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тази комбинация ... и на нас ни допадна Траянка :)
      Испанско Слънце и за теб мила и за твоите ученици!

      Изтриване
  12. Точно тази есен от спомените ми е толкова мила, а през последните години се случва внезапно да видя, че листата не само са пожълтяли, ами и опадали :) Невероятен сладкиш!

    ОтговорИзтриване
  13. И тук ще пожълтеят, само че малко по-късно :)
    Благодаря ти Рози!

    ОтговорИзтриване
  14. Съвършено руло! Много красиво, великолепно е, Дани! Като го видях още преди малко във фейса ми се прииска да си хапна, а сега още повече! Браво! Щастлива неделя!

    ОтговорИзтриване
  15. Дани, рулото ти е повече от рецепта точно на време, а как изглежда само, ммммм, на човек му се иска да запретне ръкави и да го приготви на мига, толкова е изкусително!
    Спомените са това, което никой не може да ни отнеме и е много мило, че ги споделяш с нас, прекрасни са :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  16. Дани, аз пак да те нахваля едно хубаво, ама снимките ти са все по- невероятни! Есенна красива приказка разказвате с това малкото :))) А рулото е фантазия! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. Изкушена съм утре да ида за смокини и да го направя, но тази седмица съм се зарекла без сладкиши. Изглежда неустоимо!
    И спомените ти са хубави, не си баба-мрънкана, ;)

    ОтговорИзтриване
  18. Вярно, че време беше да се покажеш - я, колко хора веднага те посрещат :) Особено като разказваш и снимаш такива красиви картини!
    А вкусът на рулото вероятно е изключително прелъстителен като гледам снимките - сочен и сладко плодов.
    Есенни поздрави, Дани! И до скоро :)

    ОтговорИзтриване
  19. Обожавам ги тези лилави,едри смокини и едва дочаквам да излязат на пазара!Дори в момента имам пред себе си и си взимам всеки ден,докато ги има.Мисля,че това руло е техния идеален дом и са се вписали в него перфектно!Хубава есен,Дани!

    ОтговорИзтриване
  20. Обичам есента, може би и аз съм от мечталите...,
    а като гледам твоя разкош от снимки, настроение и страхотни рецепти,
    се очаровам още повече - Благодаря за удоволствието!
    Красива, вдъхновена и усмихната есен, Дани!

    ОтговорИзтриване
  21. Невероятна си Дани! Снимките и думите създават страхотно настроение. Рулото е невероятно съчетание от вкусове и аромати! Прегръдки*)

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.